Porady eksperta gratis - wystarczy zadzwonić lub napisać. Kliknij i już!

V.I.P. w salonie stolarki

Rozmowę przeprowadził Grzegorz Cendrowski z platformy informacyjnej stolarki infookno.pl z właścicielem sieci salonów stolarki Eko-Dom - Panem Arturem Łubkowskim.

GC . EKO-DOM, to nie dom ekologiczny lecz znana sieć sprzedaży stolarki w Szczecinie i okolicach, w tym stolarki ekologicznej i naturalnej oczywiście.
A.Ł. Tak, to prawda, zajmujemy się doradztwem, sprzedażą oraz profesjonalnym montażem najwyższej jakości stolarki - klasy Premium, która pochodzi tylko i wyłącznie od najlepszych producentów. Odnośnie ekologii to powszechnie przyjęło się, że ekologiczne są tylko okna i drzwi drewniane. Moim zdaniem to tylko część prawdy, ponieważ również okna PVC, które można poddać recyclingowi oraz najwyższej klasy okna drewniano-aluminiowe należą do tej grupy. Mówiąc o ekologii należy pamiętać o całym cyklu ekologicznym produktów.
GC.  Jak długo działacie na rynku stolarki, kiedy i jak to się zaczęło?
A.Ł. Na rynku działamy od 14 lat, cały czas podnosząc jakość naszych usług systematycznie wyciągamy wnioski jakie płyną z rynku. Krótko mówiąc cały czas uczymy się. A zaczęło się przez przypadek - pracowałem jako przedstawiciel handlowy u producenta okien, a mój obecny wspólnik prowadził firmę budowlaną. Ja widziałem błędy jakie popełniają dystrybutorzy okien, a mój wspólnik doskonale znał oczekiwania klientów. Więc postanowiliśmy stworzyć firmę, która to wykorzysta, czyli taką co wyeliminuje błędy popełniane w branży i spełni oczekiwania klientów.
GC. Ile macie punktów sprzedaży, co sprzedajcie, kogo reprezentujecie, mam na myśli i produkty, i producentów?

A.Ł. Obecnie posiadamy cztery specjalistyczne punkty handlowe, które prowadzą kompleksową sprzedaż polegającą na dostarczeniu Klientowi kompletnej stolarki tj.: okien, drzwi, bram garażowych, wszystkiego tego o spójnych parametrach technicznych, stylistycznych i kolorystycznych. Trudno sobie wyobrazić, aby Klient szukał tego wszystkiego w kilku firmach.
Reprezentujemy na terenie Pomorza Zachodniego liderów branży takich jak Pozbud S.A. - dynamicznie rozwijającą się poznańską firmę, produkującą bardzo dobre okna i drzwi  drewniane oraz najnowocześniejszej generacji okna drewniano-aluminiowe Exterm; Oknoplast Kraków - bardzo solidnego producenta najwyższej jakości okien z PCV typu Platinium Evolution; również z produktów z ciepłego aluminium i rolet, oraz firmę Wiśniowski potentata w produkcji sprawdzonych niezawodnych bram garażowych i systemów ogrodzeniowych. Dodatkowo prowadzimy sprzedaż elementów  takich jak: eleganckie okiennice, witraże, akcesoria okienne oraz usług serwisowych i renowacyjnych okien, w tym zabytkowych.

GC. Sprzedaż stolarki nie jest ani łatwa ani prosta, jak to się robi, szczególnie gdy sprzedaje się produkty luksusowe, żeby nie powiedzieć ekskluzywne?
A.Ł. To prawda, zwłaszcza, że konkurencja jest ogromna, a Klient coraz bardziej świadomy i wymagający, również dzięki wiedzy z portali branżowych. Paradoksalnie taka sytuacja nam sprzyja. Klienci coraz częściej szukają fachowego doradztwa, pytają o coraz bardziej skomplikowane systemy stolarki. Nie stać ich na poświęcenie swoich pieniędzy dokonując zakupu w firmie nieprofesjonalnej z małym doświadczenie o dużym ryzyku błędnego montażu zwłaszcza kiedy idzie o drogą, ekskluzywną stolarkę z najwyższej półki . 

GC. Czy obsługa klientów, doradztwo to Pana pasja, czy lubi Pan to robić i dlaczego? Jak Pan motywuje swoich pracowników?
A.Ł. Oczywiście lubię swoją pracę, ponieważ przyjemnie jest jechać samochodem przez miasto i oglądać po drodze budynki, które realizowaliśmy - w sensie instalacji stolarki. Odnośnie pracowników, a raczej współpracowników,  bo to określenie bardziej lubię to muszę powiedzieć, że zatrudniamy najlepszych specjalistów z wyższym wykształceniem. Oprócz najstarszego systemu motywacyjnego jakim jest dobre, uczciwe wynagrodzenie adekwatne do wyników, równocześnie staramy się, aby nasi współpracownicy  widzieli sens swojej pracy i czuli, że jest ona potrzebna ludziom, których obsługują. Myślę, że dla nich najlepszą motywacją są podziękowania od ich Klientów.
GC.  W ubiegłym roku zdecydowaliście się Państwo poddać  swoje 2 punkty sprzedaży niezależnej ocenie w Programie „VIP-Najlepsze Salony Stolarki” i od razu uzyskaliście znakomite oceny (Laureat Super VIP, ponad 90 pkt na 100 możliwych!). Po co to Wam było i co to dało?
A.Ł. Chcieliśmy, aby ktoś niezależny zweryfikował profesjonalizm i kwalifikacje naszej firmy i ludzi, ponieważ własna ocena jest mało obiektywna - przecież każdy może powiedzieć, że jego firma jest najlepsza. Co nam to dało ? Przede wszystkim upewniło to nas, że idziemy właściwą drogą i pokazało naszym Klientom, że dokonali, mamy nadzieję, słusznego wyboru firmy.
GC.  Rynek stolarki ciągle znajduje się pod presją cenową, czy Pana salony to też dotyczy?
Co to oznacza?
A.Ł. Faktycznie, presja cenowa jest widoczna przede wszystkim w klasie Standard. Nasza firma nigdy nie konkurowała ceną. Zawsze stawialiśmy na najwyższą jakość stolarki i usługi montażowej.  Nasze salony sprzedaży pracują w segmencie klasy Premium a tam liczy się raczej stosunek jakości do ceny oraz możliwości realizacji najbardziej skomplikowanych, a tym samym kosztownych rozwiązań. Często widzimy jak nagminnie są oferowane na rynku tanie okna, jednak naszym zdaniem i tak są za drogie, ponieważ ich jakość jest tak niska, że po kilku latach są warte tyle ile można uzyskać za surowiec wtórny w skupie. Okna to inwestycja na wiele lat i tu lepiej wybrać ofertę dobrą,  a nie tanią.  Nikt rozsądny do własnego, świeżo budowanego, wymarzonego domu nie wybierze oferty kilka procent tańszej. Zawsze wybierze lepszą -zapewniam, że przez wiele lat pracy w branży jeszcze się nie spotkałem z tanimi i dobrymi oknami, i zapewniam, że takowe nie istnieją, ponieważ  producent  takich okien byłby dzisiaj monopolistą, gdyż przecież wszyscy by je wybierali.
GC.  Jak Pan ocenia rynek stolarki, czego można się po nim spodziewać w tym roku?
A.Ł. Moim Zdaniem ten rok będzie przełomowy w tej branży, co już widać po pierwszym kwartale.
Firmy słabe, produkujące tanie o wąt
pliwej jakości okna zostaną wyeliminowane co już widać.  Są producenci  w tym roku co ogłaszają upadłość i są producenci, którzy notują bardzo duże wzrosty sprzedaży i świetnie się rozwijają. W tym roku najlepsze perspektywy czekają okna energooszczędne, a tym samym standardem stanie się tzw. ciepły montaż. Mam też nadzieję, że zostanie porzucony sztuczny podział stolarki jaki obecnie panuje czyli: okna drewniane, drewniano-aluminiowe, pcv czy też aluminiowe  a po prostu okna podzielimy na dwie grupy dobre i słabe. Będzie też dalej rosło zapotrzebowanie na okna drewniano-aluminiowe typu Exterm, a w nowoczesnym budownictwie na okna z ciepłego, ale naprawdę ciepłego aluminium. Pakiety szybowe dwukomorowe to praktycznie już standard. Nastąpi też koniec z tzw. oknami typowymi, co będzie konsekwencją nowych i bardziej ambitnych projektów. Czasy wielkiej płyty i okien typowych przemijają. Teraz to my musimy dostosować wymiary stolarki do otworów, a nie Klient dostosowuje otwory okienne do nas. Widać też początek końca okien w ciemnych brązach. Coraz częściej Klienci wybierają okna w jasnych wybarwieniach. Biel też wraca do łask nie mówiąc o kolorach kryjących z palety RAL np. ciemna zieleń itp.
GC.  Jakie podejmuje Pan działania marketingowe, żeby być znanym, szanowanym i rekomendowanym na rynku, na którym Pan działa?
A.Ł. Przede wszystkim działamy uczciwie i profesjonalnie.
Zawsze dostarczamy system okien i rozwiązania, których jesteśmy pewni w 100% co do ich funkcjonalności i niezawodności. Jesteśmy zawsze do dyspozycji Klienta. Stawiamy na sprzedaż aktywną, doradztwo i dobre relacje z branżą budowlaną. Trudne i skomplikowane kwestie rozwiązujemy we współpracy z kierownikami budów i firmami wykonawczymi starając się jak najmniej angażować Klienta, którego interesuje efekt końcowy, a nie problemy, od tego jest nasza firma. Oczywiście podejmujemy też tradycyjne działania marketingowe, jak udział w targach budowlanych, reklama wizualna w terenie, czy też prasowa. Bardzo chętnie bierzemy udział w programach sponsorskich czy też akcjach charytatywnych. Jednak najlepszą reklamą jest zadowolony Klient. Polecenia i marketing szeptany daje najlepsze efekty.
GC.  Po co Państwu te wszystkie nagrody i wyróżnienia  (a jest ich całkiem sporo)?
A.Ł. Sam już nie wiem ile medali targów, pucharów czy dyplomów i wyróżnień udało nam się otrzymać włącznie z najbardziej prestiżowym tytułem „Super VIP Najlepsze Salony Stolarki”. Jednak to świetne udokumentowanie naszej działalności, potwierdzenie, że naszą pracę wykonujemy najlepiej jak potrafimy oraz to , że warto jest współpracować tylko z najlepszymi.
GC.  Jednym zdaniem EKO-DOM to ....
A.Ł. Eko-Dom to firma specjalistyczna z branży stolarki, nie bojąca się skomplikowanych realizacji i najbardziej wymagających Klientów, dostarczająca elegancką i markową stolarkę otworową.
G.C:Dziękuję za rozmowę. 

Więce
j o firmie na: www.eko-dom.szczecin.pl