Porady eksperta gratis - wystarczy zadzwonić lub napisać. Kliknij i już!

Tajemniczy klient odwiedził salony stolarki...
Zakup okien , drzwi, bram garażowych czy rolet lub żaluzji nie należy do zadań ani łatwych, ani oczywistych, ale chociaż powinien być przyjemny. Biorąc pod uwagę fakt, że stolarkę kupuje się raz na wiele lat,  Klient chciałby, aby jego wybór okazał się trafny, żeby cena była umiarkowana a satysfakcja z zakupu i użytkowania gwarantowana.
Przed dokonaniem ostatecznego wyboru zasięga się opinii sąsiadów, rodziny, znajomych, szuka w internecie, wertuje fachową prasę i … odwiedza salony sprzedaży stolarki.
Czy decyzja o wydaniu kilku a czasami nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych może być przypadkowa?
Na pewno nie! Ale jaką można mieć pewn
ość, że wybrane okna czy drzwi będą dobre, profesjonalnie zamontowane a obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna właściwa?
Wszystko poniekąd zaczyna się i kończy w salonie sprzedaży stolarki. To właśnie salon jest przedłużonym ramieniem producenta, tam uzyskuje się informacje na temat jakości produktu, montażu, kosztów i czasu wykonania.
Kto powiedział, że zakup stolarki nie może odbywać się w przyjemnych warunkach, wśród kompetentnych i miłych fachowców? Przecież okna i drzwi to raczej meble niż podstawowe materiały budowlane. Warto być wymagającym Klientem i szukać salonów z prawdziwego zdarzenia, ponieważ to inwestycja na lata.
Wielu z Państwa korzysta z naszych rekomendacji dotyczących okien i drzwi wybierając Laureatów Programu „VIP-Najlepsze Okna i Drzwi”. Wkrótce, dokładnie w połowie grudnia tego roku opublikujemy pierwsze wyniki konsumenckiego konkursu (trzeba zaznaczyć, że dobrowolnego) dla salonów stolarki w Polsce „VIP-Najlepsze Salony Sprzedaży Stolarki”. Wierzymy, że już w przyszłym roku będziemy mogli zarekomendować naszym Czytelnikom kilkadziesiąt a może i więcej, sprawdzonych, profesjonalnych i wiarygodnych salonów w całej Polsce.
Dla potwierdzenia tezy, że trzeba być bardzo uważnym przy wyborze salonu sprzedaży Stolarki publikujemy nasze wrażenia z odwiedzin w kilku salonach sprzedaży, jak i doświadczenia redaktora z miesięcznika MURATOR, Patrona Medialnego Programu „VIP-Najlepsze Salony Sprzedaży Stolarki”.

Nasze wrażenia….
Postanowiliśmy sami sprawdzić, jaka jest jakość obsługi w salonach sprzedaży stolarki i w związku z tym odwiedziliśmy kilka takich punktów. W każdym z odwiedzanych przez nas salonów mówiliśmy, że chcemy kupić okna do kawalerki, w tym jedno o nietypowym okrągłym kształcie oraz drzwi zewnętrzne. Były miejsca w których zostaliśmy obsłużeni miło, rzetelnie i przedstawiono nam kompleksową ofertę, ale były też takie, w których dano nam odczuć, że jesteśmy intruzami, którzy pojawili się na terenie sprzedawcy przeszkadzając mu w popołudniowej kawce.

Nie chcemy psuć nikomu opinii, dlatego nie będziemy opisywać punktów, w których jakość obsługi pozostawiała wiele do życzenia, natomiast uważamy, że warto napisać o punkcie, który zasługuje na specjalną pochwałę ponieważ pozytywnie wyróżniał się na tle innych. Już przy wejściu do salonu przywitała nas sprzedawczyni i zadała kilka pytań na temat tego, czym jesteśmy zainteresowani. Opowiedzieliśmy krótko o tym że chcemy kupić kilka okien i drzwi ale jeszcze nie zdecydowaliśmy się czy będą to okna pvc, drewniane czy drewniano-aluminiowe i poprosiliśmy o fachową poradę w tej sprawie.
Pani podeszła do sprawy bardzo rzetelnie, przedstawiła plusy i minusy poszczególnych rodzajów okien, oprowadziła nas po salonie i cierpliwie odpowiadała na nasze pytania.
Wyjaśniła, na czym będzie polegał montaż, jak długo będzie trwał, zaproponowała nam też wstępną wycenę. Zostaliśmy dokładnie poinformowani nie tylko na temat tego, jakie są rodzaje okien, ale też o takich sprawach jak gwarancja, konserwacja okien drewnianych, rodzaje montażu.
Po miłych wrażeniach z tego salonu nie został nawet ślad, gdy odwiedziliśmy kilka następnych…
Sprzedawcy zazwyczaj byli ukierunkowani na sprzedaż jednego rodzaju okien konkretnej firmy (nawet jeśli nie był to salon firmowy tego producenta). Nie odpowiadali na nasze pytania, a jeśli już postanowili udzielić nam jakichś informacji, to robili to językiem niezrozumiałym dla osoby która nie zna się na stolarce. O gwarancji w ogóle nie było mowy, a katalogi ze zdjęciami okien i drzwi owszem gdzieś były, ale albo sprzedawca nie wiedział gdzie, albo dawał nam je do obejrzenia by po chwili je…zabrać!

Chcemy, by czytelnicy Infookno czyli świadomi Konsumenci trafiali tylko do najlepszych salonów sprzedaży stolarki i właśnie po to powstał nasz program! Mamy nadzieję, że będzie to przełom na rynku polskiej stolarki.
Zapraszamy do zapoznania się ze ‘zwiastunem’ artykułu, który w całości można przeczytać w grudniowym numerze MURATORA.

Wrażenia Muratora….
Kupowaliśmy okna w...

--------------
Dziennikarz „Muratora” odwiedził 10 salonów sprzedaży okien. W każdym chciał zrobić zakupy. A morał z tej wędrówki? Idź do salonu dopiero wtedy, gdy dokładnie wiesz, co chcesz kupić!
--------------
Jestem Klientem. Jeżdżę po Polsce, odwiedzam salony sprzedaży okien. Wszędzie mówię, że kupiłem właśnie dom w stanie surowym. Chciałby jak najszybciej zamknąć budynek, by prowadzić dalej prace wykończeniowe wewnątrz. Byłem ciekaw rad sprzedawców. Nie byłem pewny, czy kupię okna drewniane czy plastikowe i jaki producent mnie interesuje. Wiedziałem tylko, że chcę mieć dom energooszczędny. Mówiłem, ze mój dom jest zbudowany z pustaków ceramicznych, planuję 20 cm ocieplenia na zewnątrz. Słyszałem – mówiłem sprzedawcom - że okno trzeba zamontować nie w licu ścian, ale wysunąć i montować w warstwie izolacji (ta metoda nazywa się montażem ciepłym). Co oni na to? Byłem ciekaw, czy zgodzą się zamontować okna drewniane, gdy nie ma jeszcze tynków i wylewek, czyli przed pracami mokrymi? Wiadomo, że to może być zabójcze dla okien.

Chcę wybrać ofertę, która pogodzi oczekiwanie jakości i rozsądnej ceny. Każdego też pytałem, czy podda się testowi na solidność i skontaktuje mnie z trzema dowolnymi klientami salonu.(...)
Przeczytaj więcej w ostatnim wydaniu Muratora (okładka na zdjęciu powyżej), który serdecznie polecamy.

P.S. Szanowni Klienci, już od 15 grudnia pojawią się specjalnie oznakowane Salony Sprzedaży VIP, prosimy o zapoznanie się z listą salonów, która będzie publikowana na naszych łamach i w Katalogach Stolarki.

A teraz garść opinii internatutów o salonach sprzedaży i sprzedawcach:

"W mojej opini w punkcie/salonie sprzedaży powinien być porządek, osoba z obsługi miła a co najważniejsze kompetnetna. W dużym mieście klient na pewno przywiązuje do tego dużą wagę, zwłaszcza jak chce wydać kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy na okna. W mniejszych mieścinach/miasteczkach/osadach/wioskach nie ma to dla ludzi znaczenia. Tam niestety liczy sie cena..., max 30%-40% klienta jest świadoma co chce kupić".

"W małych miasteczkach ludzie patrzą rzeczywiście mocno na każdą wydaną złotówkę - nie liczy się tak bardzo reklama w prasie , garnitur itp. Liczy się OPINIA szeptana o firmie, polecenie przez znajomych. W dużych miastach liczy się Prestiż (nie wiem skąd tyle snobstwa w większych ośrodkach)no i ...cena natomiast firmy są bardziej anonimowe i jeśli np we Wrocku firma zawali robotę w jednej dzielnicy przenosi się do następnej. Na wiosce - groziło by to wywiezieniem na taczce gnoju jak Jagnę Boryny".

"Czy wzrost, zarost, zapach, inteligencja,ubranie, otoczenie, muzyka  wpływają na nasz nastrój i chęc kiupowania? Chyba tak, więc warto kupować od dobrego fachowca i w miłych warunkach".