Porady eksperta gratis - wystarczy zadzwonić lub napisać. Kliknij i już!

Okna i Drzwi to nasza pasja - wywiad
Gościmy w znanej i renomowanej firmie Oknoplast. Mamy przyjemność rozmawiać z dyrektorem marketingu Panią  Magdaleną Cedro-Czubaj (na zdjęciu obok).

G.C. W firmie Oknoplast zaszło ostatnio kilka zmian personalnych, czego dowodem jest Pani awans, jakie są to zmiany i czemu służą?
M.C. Traktujemy zmiany, jako element rozwoju. W ciągu kilku ostatnich miesięcy spojrzeliśmy z innej perspektywy na rynek, na klienta, na produkt i komunikację z klientem. Doszliśmy do wniosku, że musimy być otwarci na te wszystkie aspekty, otwarci na zmieniające się otoczenie. Po drugie każda zmiana wprowadza nową świeżość, nowe pomysły.
G.C Zmiany zaszły również na stanowisku dyrektora ds. sprzedaży krajowej, prawda?
M.C. Tak, nowym szefem  sprzedaży  jest Pan Daniel Ryściuk, który zarządza siecią sprzedaży na rynku polskim. Wcześniej piastował funkcję Szefa Sprzedaży w spółce WnD, która należy do Grupy OKNOPLAST. Jestem przekonana, że ten ruch dla firmy Oknoplast przyniesie wymierne korzyści.

G.C. Oknoplast to największy Polski eksporter, czy eksport ciągle rośnie i jeżeli tak, to, w których krajach? A jak wygląda sprzedaż w Polsce w ogóle i w szczególe?
M.C. Eksport stanowi ponad 70 % naszej sprzedaży, pozostałe 30% to sprzedaż na rynku polskim, który jest dla nas rynkiem bardzo ważnym, bo rodzimym. Każdy z obszarów sprzedaży Oknoplast charakteryzuje się swoją specyfiką – potrzeby i produkty są zróżnicowane. Naszym ostatnim hitem jest okno Prolux, którego sprzedaż ciągle wzrasta. Na rynku włoskim stanowi ona już 50%, a w Polsce przekracza 20% całej sprzedaży. Wynik ten udało nam się uzyskać w ciągu 4 miesięcy i mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy usatysfakcjonowani.
G.C. Pytamy o rynek polski, gdyż mają Państwo bardzo duża sieć ponad 300 salonów stolarki. Czy coś w tej kwestii się zmienia, czy Państwo planujecie modernizację tych salonów, powiększenie ilości albo nowy program dla Państwa partnerów handlowych?
M.C.W przypadku polskiej sieci salonów sprzedaży naszym celem w obecnym roku jest zaprezentowanie nowej strategii wizerunkowej marki oraz jej systematyczne wdrażanie do punktów handlowych Oknoplast.
G.C. Czy poszukujecie nowych partnerów handlowych, a może weryfikujecie istniejących partnerów?
M.C. Z większością Partnerów Handlowych związani jesteśmy od wielu  lat.  To na nich chcemy budować dalszy rozwój sprzedaży. To nad czym chcemy pracować, to jeszcze lepsza jakość obsługi klienta. Nie zamykamy się jednak na nowych przedsiębiorców.
G.C. Całkiem niedawno zmieniliście Państwo swoją stronę internetową, przyznajemy jest na wskroś nowoczesna i nawet trochę tajemnicza. Czy jest to początek nowego otwarcia i czy planujecie np. nowe kampanie telewizyjne?
M.C. Jak najbardziej, to  była  pierwsza odsłona. Strona internetowa jest przede wszystkim mocno multimedialna. To pierwsza tak nowoczesna witryna internetowa w naszej branży, zaprojektowana w oparciu o globalne trendy. Ma ciekawić, zaskakiwać i sprawiać, że klient znajdzie odpowiedni dla siebie produkt. Ma również inspirować. Poza tym nasz odbiorca ma możliwość obejrzenia okna z każdej perspektywy, zobaczy funkcjonalność okna, paletę kolorów, a przede wszystkim znajdzie przystępny i zrozumiały dla siebie język przekazu.
Jestem przekonana, że będziemy Państwa nadal zaskakiwać i wyznaczać trendy w komunikacji z Klientem. W przypadku  kampanii telewizyjnej od początku września  promujemy okno Prolux w stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, TVN oraz Polsat.


G.C.  Okno Prolux - Laureat nagrody Ekskluzywna Stolarka VIP 2015 to Państwa nowy flagowy produkt. Czy mają Państwo już plany dotyczące nowego produktu na 2016r?
M.C. Tak, mamy plany na kolejny rok, jednak to nadal pozostaje w sferze tajemnic firmy Oknoplast. Słuchamy rynku i jego potrzeb. Patrzymy również na trendy designerskie, tak, aby okno było spójne nie tylko z elewacją budynku, a wystrojem wnętrza.
G.C. To może Pani, chociaż zdradzi, w jakim segmencie czy jest to aluminium czy PVC?
M.C. To będzie okno PVC i z pewnością w niedługim czasie będą Państwo mogli się przekonać, co nowego wymyśliliśmy, czym chcemy znowu zaskoczyć rynek.
G.C.  Czy segment Premium, w którym Państwo działacie zostanie zaskoczony czymś super premium. Czy będzie to segment okien Prolux?
M.C. Będzie to taki produkt, który jest odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów. Bo to oni i ich zdanie oraz ich potrzeby były decydujące przy jego tworzeniu.
G.C. Jesteście Państwo tajemniczy jak zawsze. Rozumiem, że nowe plany inwestycyjne w firmie z pewnością już są. Czy nowa ekspansja zagraniczna czy nowe inwestycje w Polsce?
M.C.  Każdy, kto zna Pana Prezesa Mikołaja Placka wie, że to biznesmen z krwi i kości. Nigdy nie staje w miejscu i zawsze dąży do rozwoju i powiększania firmy. Krótko mówiąc – nie zwalniamy tempa!
G.C. Czy pozostaje to Kraków, a może Rąbień. Czy może inne miejscowości albo inne segmenty rynku jak np. rolety, bramy garażowe, etc.?
M.C. Serce naszej firmy z pewnością pozostanie tutaj w Krakowie, natomiast, co będzie się działo dalej, będą się mogli Państwo przekonać za przysłowiową chwilę.
G.C. Oknoplast to tradycja i nowoczesność, czyli kim Państwo chcecie być za powiedzmy 5 lat?
M.C.  Jesteśmy liderem w branży i to jest to, w czym chcemy się doskonalić. Pozostawać trendsettrem (nadający ton i rytm, przyp. autora), który proponuje rozwiązania, pokazuje nowe możliwości, nowe produkty. Innymi słowy, chcemy być inspiracją i jak zawsze patrzeć na rynek i słuchać uważnie klienta i szybko reagować na jego potrzeby i oczekiwania.
G.C. Jakie motto na najbliższy czas, takie coś made in Oknoplast?
M.C.  Naszym nowym sloganem jest: „Spójrz w przyszłość”. Nowe hasło przewodnie jest spójne z polityką komunikacyjną firmy  i jeszcze mocniej akcentuje innowacyjny charakter jej rozwiązań oraz rolę trendsetter ’a w branży. Zwraca tym samym uwagę na fakt, że Oknoplast stawia na najnowsze technologie komunikacyjne, dzięki czemu jest zawsze o krok przed konkurencją. Hasło „Spójrz w przyszłość” podkreśla także wizjonerski charakter marki; to, że odwołuje się ona do wyobraźni klientów i ich marzeń dotyczących przyszłości.
G.C. Ile firma obecnie zatrudnia osób w Polsce i Europie?


M.C.  Obecnie Oknoplast liczy ponad 1200 pracowników stacjonarnych i kilka tysięcy partnerów handlowych w całej Europie.
G.C. Jak duży jest dział Marketingu i PR firmy Oknoplast, którym Pani zarządza?
M.C. Centralny Dział Marketingu i PR tworzy kilkanaście osób. Poza tym na każdym z rynków  zagranicznych utworzyliśmy departamenty, które budują marketing lokalny.
G.C.  A jak spędzała Pani tegoroczne wakacje. Jak i gdzie?
M.C.  Lubię wypoczywać aktywnie, dlatego w tym roku postawiłam na Beskid Niski. Lubię wędrówki z plecakiem od schroniska do schroniska. W ten sposób naprawdę odpoczywam.
G.C.  A jakie jest Pani hobby?
M.C. Na pierwszy miejscu stawiam góry, a na drugim historię II Wojny Światowej.

Grzegorz Cendrowski. Dziękujemy bardzo za krótka i bardzo konstruktywną rozmowę i życzymy samych sukcesów na nowym stanowisku.
Magdalena Cedro-Czubaj. Również dziękuję bardzo.