Porady eksperta gratis - wystarczy zadzwonić lub napisać. Kliknij i już!

Firma Drutex - Najlepsi są wśród nas!



Początek roku 2011 i już mamy przyjemność rozmawiać z jedną z najważniejszych osób w branży :
Prezesem firmy Drutex SA,  Panem Leszkiem Gierszewskim.  
Okoliczności wywiadu są  bardzo przyjemne i nieco nietypowe ponieważ znajdujemy się w grocie solnej …

Grzegorz Cendrowski: Dlaczego na siedzibę firmy Drutex wybrał Pan historyczny Bytów ?
Leszek Gierszewski: Decyzja była konsekwencją kilku czynników. Po pierwsze,  pochodzę z Bytowa, więc wybór miejsca wydawałby się logiczny. Po drugie, Bytów był zawsze i jest miastem bardzo prężnym pod względem ekonomicznym z dużym potencjałem . Po trzecie, wiedziałem, że w Bytowie są mądrzy ludzie, profesjonaliści i fachowcy w swoich dziedzinach. Po czwarte wreszcie, nadarzyła się okazja kupna terenu i budynków należących do ówczesnego przedsiębiorstwa państwowego, które nie sprostało wyzwaniom okresu transformacji.
Decyzja o wyborze lokalizacji firmy to splot różnych wydarzeń i okoliczności. Jak każda jest uzależniona od większej liczby determinant. Co ważniejsze, decyzja okazała się nader słuszna.
G.C: Czy właśnie wtedy  zdecydował się Pan na uruchomienie produkcji okien PVC?
L.G: ?Oczywiście, że nie. Uruchomienie produkcji okien nastąpiło dopiero w 1994 roku i było konsekwencją rozwoju firmy. Zaczynaliśmy jak sama nazwa wskazuje od produkcji siatek i drutów. Zaangażowanie się w nową dziedzinę produkcji stanowiło nie lada wyzwanie. Po części produkcja okien  była więc wynikiem naturalnej chęci ekspansji przedsiębiorstwa, a decyzja to rezultat zwykłej analizy rynku, trendów, ale również intuicji i przypadku. Moja wizyta na targach budowlanych w Gdańsku, gdzie miałem okazję zapoznać się z maszynami, urządzeniami i zasadami produkcji, upewniła mnie w przekonaniu, że to właściwy kierunek.
Sytuacja przedstawia się podobnie jak wiele innych momentów w życiu firmy. Jedną z kluczowych decyzji , którą firma Drutex podjęła kilka lat temu było rozpoczęcie produkcji własnych systemów profili PVC- GL System, a dużo wcześniej firma produkowała już  na własne potrzeby szyby zespolone.
G.C: A co by Pan powiedział swoim adwersarzom? Było dużo krytyki wobec producentów, również Pana firmy, którzy rozpoczęli produkcję profili PVC, że to się nie uda, nieopłacalne… Okazało się,  że jest zupełnie inaczej.
L.G:
Tu niewiele trzeba mówić. Fakty mówią bowiem same za siebie… jak widać udało się , odnieśliśmy sukces, firma się rozwija  sprawnie i przynosi coraz większe przychody. Nasze zwycięstwo  tkwi również w szybkości procesu i wdrożenia nowej technologii. W ciągu pięciu miesięcy wybudowaliśmy bowiem  halę, w której znajdują się wszystkie maszyny i urządzenia niezbędne do produkcji profili. Mamy ultra - nowoczesną mieszalnię oraz  wszystko,  co jest potrzebne do nowoczesnej produkcji systemów PVC. W  tej chwili jest tam działających już 12 najnowszej generacji ekstruderów, które pozwalają nam na wytwarzanie 70 ton wysokiej jakości profili dziennie. 
G.C: Przy okazji, może dwa słowa na temat nowej inwestycji, bo jest ona bardzo ciekawa.
Pojawiła się oficjalna informacja, że firma Drutex rozpocznie produkcję okien dachowych.  Kiedy to będzie miało
miejsce i dlaczego ta dywersyfikacja ?  
L.G:
Dywersyfikacja jest niezbędna, żeby iść do przodu. Chcemy się rozwijać i dostarczać klientom kompleksową ofertę. Osobiście jestem niespokojnym duchem, ciągle mam nowe pomysły i uwielbiam wyzwania.  Na pytanie o szczegóły produkcji odpowiem krótko: wszystko zostało ujawnione w informacji prasowej. Dalsze informacje przekażemy w ciągu najbliższych kilku miesięcy… Niech do tego czasu pozostaną naszą tajemnicą…
G.C: Nie byłbym sobą gdybym nie zapytał o marketing i PR firmy, jest z coraz lepszy  to pewnie jeszcze nie jest wasze ostatnie słowo…  czym chcecie zaskoczyć klientów?
L.G:
Rzeczywiście nadszedł czas, kiedy podjęliśmy również decyzję o większym inwestowaniu w markę. To czas dla rozwoju naszego marketingu i  działań PR-owych. Wierzę, że wzmocniony wizerunek i wzrost rozpoznawalności firmy i jej produktów przyniesie nam jeszcze większe korzyści ora
z jeszcze silniej umocni nasze relacje z klientami.  
G.C: Jaki będzie podział  tego Państwa tortu
medialnego?
L.G.: Z pewnością nasza strategia nie będzie opierała się na tylko jednym kanale czy instrumencie marketingowym. Przemyślane działanie to takie, które stanowi jasną i logiczną  kombinację kilku  instrumentów marketingowych. Nowością będzie na pewno zaangażowanie firmy w reklamy w  telewizji – a więc medium o największym zasięgu.  Byliśmy sponsorem programy Sport Telegram do końca
lutego, a już od marca zostaliśmy głównym sponsorem Programu X-Factor. Program ten to całkowicie nowy format i nowa jakość , co odpowiada naszej strategii - najwyższa jakość programu i naszych wyrobów…
Zależy nam na wzmocnieniu rozpoznawalności marki , a więc tym samym na zasięgu programu. Jeśli rozpatrywać kwestię pod tym względem - jest to na pewno strzał w dziesiątkę. Działania będą jednak zdywersyfikowane. Na pewno zaangażujemy się w realizację projektów branżowych i wielu innych, o których niedługo rynek usłyszy…

G.C : Czy jest jeszcze coś, co chciałby Pan Prezes osiągnąć oczywiście w swojej firmie?
L.G:  Zawsze byłem niepoprawnym optymistą, jednak nawet w najśmielszych marzeniach nie wyobrażałem  sobie, że uda mi się zbudować firmę zatrudniającą prawie 1500 osób i przynoszącą przychody na poziomie 325 mln… Co chciałbym osiągnąć? Jak każdy mam swoje marzenia… Nauczyłem się jednak w biznesie pokory, dlatego te zostawię dla siebie… Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się je zrealizować i będę mógł się sukcesem podzielić z Państwem. Marzenia na pewno są wielkie i jeśli szczęście będzie sprzyjało, zaskoczę pewnie nie tylko siebie…
G.C: Jesteście w pierwszej lidze europejskiej, czy aspirujecie,żeby być w ektsraklasie, w takiej Lidze Mistrzów?
L.G: Oczywiście, bez aspiracji, ambicji i wiary nie można prowadzić biznesu. Mimo że osobiście  nigdy nie zależało mi na tym by być pierwszym , bo tu nie o to chodzi, ale żeby firma sprawiała radość , przynosiła  zysk i satysfakcję. I  tak jest od samego początku. Jeśli taki trend się utrzyma, będziemy we wspomnianej Lidze Mistrzów niedługo, chociaż ja nieskromnie powiedziałbym, że już jesteśmy… Umacniamy tylko tam swoją pozycję….
G.C: Firma z założenia miała być dochodowa,  ale urosła do rangi bardzo dużego producenta europejskiego.  Czy Pan Prezes wie w ilu miejscach sprzedaje się okna firmy Drutex?
L.G: Dokładnych statystyk nie znam. Sytuacja i rynki zmieniają się bowiem bardzo dynamiczne, a sieć rośnie cały czas. Obecnie eksport stanowi w firmie ok. 50%.  Produkty sprzedawane są nie tylko w Europie, ale również w USA, Kanadzie, Meksyku, Australii i na Bliskim Wschodzie…
G.C: Jesteście też sponsorem drużyny piłki nożnej Drutex Bytovia , któż nie pamięta sławnego meczu piłki nożnej Drutex Bytovia z Wisłą Kraków.  Czym jeszcze Drutex może się pochwalić jeżeli chodzi o patronowanie imprezom społecznym ? Pomagaliście również dla powodzianom…  Na czym polegała ta akcja?
L.G:  Nie są nam obce inicjatywy z zakresu CSR. Angażujemy się w działania na szczeblu lokalnym jak również krajowym. Owszem, przyłączyliśmy się także do akcji pomocy powodzianom. Zaprosiliśmy do naszego ośrodka wczasowego Kormoran  kilkadziesiąt dzieci wraz z opiekunami , jednocześnie zaoferowaliśmy bezpłatny transport niezbędnych materiałów  do zalanych gmin.
Inwestujemy  również w wykształcenie ludzi,  którzy u nas  pracują, opłacamy całkowicie studia podyplomowe i magisterskie dla pracowników. Fundujemy stypendia dla najlepszych studentów… Jest wiele akcji, które realizujemy, ale mamy świadomość, że również na arenie lokalnej jest jeszcze wiele do zrobienia…
G.C: Czy ma Pan gotową receptę na sukces? Będą nas czytać młodzi biznesmeni  i ludzie którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową…
L.G: Recepty się nie zdradza… Tak jak kucharz nie ujawni swojego mistrzowskiego przepisu…. Nie każde ciasto smakuje wszystkim jednakowo i udaje się wszystkim jednakowo…. Tak w biznesie nie każdy i nie w każdej sytuacji potrafi zwyciężać. Jednakże na pytanie w czym tkwi sukces można z pewnością odpowiedzieć, że oprócz wielu innych czynników należy zawsze grać fair, być wiarygodnym i rzetelnym partnerem biznesowym, a jednocześnie mieć wkoło siebie zaufanych ludzi, profesjonalistów, którym równie mocno jak kadrze zarządzającej zależy na sukcesie firmy… Ciąg dalszy recepty każdy powinien sobie dopowiedzieć i ułożyć wg własnych upodobań  i splotu okoliczności…
G.C: Czym jest sukces?
L.G:  Sukces w przypadku biznesu zawsze oznacza jedno: rosnący wzrost przychodów i rozwój firmy, zaufani ludzie- fachowcy i pozytywna energia. Obecnie jest to o  tyle ważniejsze, że w sytuacji  spowolnienia gospodarczego firma osiąga coraz lepsze wyniki… 
G.C: Firma Drutex to….?
L.G:  Producent Najlepszych Okien i zespół profesjonalistów.
G.C:  Dziękuję za rozmowę, życzę powodzenia, i kolejnych spektakularnych sukcesów.