Porady eksperta gratis - wystarczy zadzwonić lub napisać. Kliknij i już!

TANIE OKNA I DRZWI TO JUŻ PRZESZŁOŚĆ, DOBRE I NOWOCZESNE TO PRZYSZŁOŚĆ.


Rynek tzw. Klienta poszukującego tanich okien i drzwi (czytaj przeciętnych i tanich) minął prawdopodobnie bezpowrotnie. Pozostał Klient, który ma możliwości (finanse), jest dobrze poinformowany no i …WYMAGAJĄCY.
Nie oznacza to , że cena nie odgrywa roli, wręcz przeciwnie, ale w produkcie lepszym, bardziej funkcjonalnym, nowocześniejszym i dobrze zareklamowanym.
Co możemy dla Państwa zrobić? Czyż nie tak powinna zaczynać się oferta mediów skierowana do producentów branży stolarki budowlanej. Czy wszyscy Ci, którzy zarabiali na reklamach, artykułach sponsorowanych, wkładkach i innych formach reklamy nie dostrzegają, że jest źle? Co musi się zdarzyć, żebyśmy zaakceptowali poważne spowolnienie?
Być może w dobie bezwzględnego kapitalizmu stwierdzenie; „jak Cię nie stać, to się nie reklamuj, ja ceny nie obniżę” słyszycie Państwo dosyć często. Czyżby reklamodawcy przeczuwali koniec kryzysu, a może nie wierzą, że dotyka także tę branżę, że może on  być zabójczy dla producenta i dla reklamodawcy, jeżeli nie będzie współpracy, czytaj racjonalizacji kosztów.
Branża stolarki chce i musi przetrwać, bez względu na turbulencje i bolesne spadki sprzedaży. To silna branża, chociaż czeka ja trudny rok, rok którego niektóre firmy niestety nie przetrzymają. Będzie to z pewnością rok konsolidacji, ale również i innowacji, także marketingowej.
Jeżeli spojrzymy na stronę wydatków marketingowych wielu firm, to z pewnością można dostrzec wielką rozbieżność pomiędzy oczekiwaniami promocyjnymi a rezultatami. Dlaczego tak się dzieje? Czy w ogóle wierzymy, że reklama przynosi zamierzone efekty, po co i gdzie się reklamujemy?  Mętlik w głowie, budżety napięte i ścięte, co robić? Należy wrócić do podstaw i zrozumieć , że  warto się reklamować, ale z głową… i negocjować. Rynek reklamowy się zmienia, słowo pisane też, Internet zaczyna ogrywać wiodącą rolę, jest szybki i skuteczny, ale tylko wtedy, kiedy wiemy, do kogo dociera i co chce się przekazać.
Definicja reklamy (za Wikipedią):
Reklama (z łac. reclamo, recla) to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).
Gdzie się reklamujemy:
  1. Okna i drzwi często reklamowane są dla siebie samego tzn. w czasopismach i portalach branżowych, w odpowiedzi na pytanie dlaczego i po co, chóralne: bo poszukujemy rynków zbytu (czytaj dilerów), ale czy skutecznie? Czy nie ma innych możliwości dotarcia do punktów sprzedaży, czy gra jest warta świeczki? To największa marketingowa zagadka, dlaczego nas tam ciągnie (efekt stadny, czy może brak alternatywy), ale skuteczność chyba jednak słaba.
  2. Okna i drzwi reklamowane są w markowych miesięcznikach.  Czy szacowali Państwo skuteczność tych wydatków, powiedzmy  po 15-30 tys. zł za jedną reklamę. Czy znamy skuteczność oddziaływania miesięczników o tak szerokim zakresie poruszanych tematów (np. okna i drzwi są jednym z 20 różnych zagadnień). Czy nakłady są proporcjonalne do ich skuteczności?
  3. Okna i drzwi na Targach. Ceny dosyć skutecznie odstraszają potencjalnych wystawców, ale dla wielu innych jest to miejsce spotkań ze swoimi pracownikami, współpracownikami i dilerami. To może być ciekawe rozwiązanie, ale chyba dla dużych, lub bardzo oryginalnych rozwiązań, np. absolutnych nowości.
  4. Okna i drzwi w ulotkach i broszurach. Techniczne, całkowicie niezrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy opisy, słaba jakość zdjęć i brak finezji w wielu przypadkach skutecznie raczej odstrasza niż zachęca. Warto się postarać, jest taka potrzeba.
  5. Okna i drzwi na własnych stronach internetowych. Niektórzy wierzą, że to bardzo skuteczne narzędzie. Może i tak, ale pod jednym warunkiem, że ktoś taką stronę prowadzi tak ja prowadzi się biuro, częste zmiany treści, specjalne oferty, galeria zdjęć, kalkulatory, duża sieć sprzedaży, pozycjonowanie, nie wspominając o nawigacji strony, czy innowacyjności internetowej (nowe techniki prezentacji, interlinków, archiwum (dużo artykułów), tematyka powiązana, itp. Tak musi funkcjonować strona internetowa z prawdziwego zdarzenia. W innym przypadku to tylko zwykła wizytówka firmy.
  6. Okna i drzwi w radiu i telewizji. Są przykłady skutecznych promocji, ale raczej regionalnie czy lokalnie (np. telewizja regionalna, kablowa, itp.). Duże kampanie, nie dość, że bardzo drogie, muszą być realizowane w oparciu o możliwości sprzedaży tego produkty w maksymalnie dużej sieci sprzedaży z krótkim terminem dostawy i dodatkowo z dużym asortymentem , np. okna i drzwi z PVC i drewna.
  7. Okna i drzwi w prasie codziennej. Tu chyba wszyscy się zgadzamy, że to nieporozumienie, z pewnymi wyjątkami lokalnie czy regionalnie i np. wkładkami tematycznymi o budownictwie. Aby skutecznie się zareklamować w prasie codziennej trzeba tam być… codziennie.
  8. Okna i drzwi na bilboardach, autobusach, bannerach. Ciekawe, ciekawe, dobrze zrobione, widoczne, duże, pod warunkiem, że kierują do konkretnego miejsca sprzedaży stolarki (reklama kierunkowa), albo są elementem kampanii wizerunkowej.
  9. Okna w katalogach internetowych czy drukowanych, raczej w  konsumenckich portalach tematycznych niż w ogólnych. Dobrze jest być w katalogach specjalistycznych, ale wyróżniających się i aktywnie promowanych.
  10. Konferencje, seminaria, fora ,itp. Coraz częściej duże firmy wykorzystują taki przekaz PR-owski, który bywa bardzo skuteczny, jeżeli jest dobrze zorganizowany przy obecności różnych mediów. Jest to domena dużych i znanych firm (marek), ale lokalnie czy regionalnie może odnieść jeszcze większy skutek. Często nakłady na takie wydarzenie są kilkakrotnie mniejsze niż za reklamę w miesięczniku. Warto to rozważyć.

Tak więc co możemy dla Państwa zrobić? Naszym zdaniem bardzo wiele, ale pod warunkiem, że poznamy Państwa potrzeby, a Państwo zrozumiecie, czy i po co chcecie się reklamować. Jaka jest Państwa determinacja, ale i budżet, żeby wypromować firmę, produkt, sieć sprzedaży, czy modę na ekologię, wypromować siebie.
Jesteśmy przekonani, że zbliża się również proces konsolidacji branży reklamowej, a wydatki na reklamę w tym roku będą proporcjonalne do wpływów ze sprzedaży. Należy zdecydowanie negocjować i być skutecznym, lecz wcześniej zrozumieć, co chcemy osiągnąć, do kogo kierujemy tę reklamę i czy na pewno jest to właściwe medium.
Był okres prosperity i trochę bałaganu typu „wszystko dla wszystkich”, na szczęście życie to weryfikuje i następuje szybka zmiana ról. Warto się reklamować z głową, ale i skutecznie, warto porzucić stereotypy, szczególnie bacznie przyjrzeć się tym mediom, które nic nie zmieniły i nic nie chcą zmienić, może one nie są skłonne cokolwiek zmieniać. Każdy ma prawo się reklamować i dla wielu jest miejsce, ale oddajmy cesarzowi co cesarskie, a królowi co królewskie. To co dla branży , np. ramy, okucia, poszukiwanie pracowników, kooperantów, maszyny, urządzenia, czy chemia budowlana niech będzie w portalach i gazetach branżowych, a okna , drzwi czy bramy garażowe w portalach i mediach konsumenckich. Warunek jest jeden, muszą być skuteczne , a ich oferta ekonomicznie uzasadniona.

Wymagający Klient oczekuje informacji promocyjnej, lecz podanej w formie i treści przyswajalnej i ciekawej. Klient nasz Pan – to nie wytarty slogan, to wielkie wyzwanie. „Co możemy dla Państwa zrobić?”  Dla wielu reklamodawców może brzmi to jak wyrok, ale dla tych, którzy chcą przetrwać i rozwijać się jest to wyzwanie i konieczność.
Czy mamy receptę na kryzys? Tak, musimy być lepsi i skuteczniejsi, musimy zacząć edukować Klienta indywidualnego!

Co my w infookno.pl, możemy dla Państwa zrobić? Czekamy na propozycje!

Z poważaniem,
Infookno.pl  , Wszystko co musisz wiedzieć o oknach.. i nie tylko”

P.S. Zobacz także ważne wydarzenie- konferencja, której byliśmy patronem medialnym
http://www.infookno.pl/Podsumowanie_konferencji.html