Porady eksperta gratis - wystarczy zadzwonić lub napisać. Kliknij i już!

Niezwykłe badanie rynku część II

Szanowni Państwo,
Zgodnie z naszą obietnicą z ubiegłego tygodnia poniżej prezentujemy drugą część konsumenckiego badania rynku dotyczącego preferencji klientów przy wyborze okien, które zostało przeprowadzone w grudniu 2008 przez GFK Polonia.

FUNKCJA OKIEN
• Najważniejszą funkcją okien jest energooszczędność (66% wskazań na pierwszej pozycji).
Dźwiękoszczelność oraz antywłamaniowość są wymieniane na pierwszym miejscu (odpowiednio 19% i 12%). Antywłamaniowość jest częściej wskazywana na pierwszym miejscu przez osoby mieszkające w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców (36%).

JAKOŚĆ OKIEN
•Wysoką jakość okien wyznacza przede wszystkim cena (44% wskazań na pierwszej pozycji), częściej przez osoby z gospodarstw domowych, gdzie nie kupowano okien ani nie planuje się zakupu (49%), następnie certyfikaty (22%) i opinia innych użytkowników (17%). Spośród wymienionych wyznaczników najmniej ważny jest sprzedawca (3% wskazań na pierwszej pozycji).

ŹRODŁA INFORMACJI O OKNACH
• Jednocześnie sprzedawca jest najczęściej wymieniany jako potencjalne źródło informacji przy zakupie okien (54% wskazań), znacznie częściej przez osoby z gospodarstw, gdzie kupowano okna (62%).
• Znajomych i ich rekomendacje jako źródło informacji o oknach wymienia ponad połowa osób (52%).
• Internet –portale tematyczne, strony producenta - wymienia ogółem 12%-13%, głownie osoby młode –do 29 roku życia, o dochodach ponad 3 000 PLN na gospodarstwo domowe, z dużych miast liczących ponad 200 tys. mieszkańców. Internet zaczyna odgrywać znaczną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych, ale również edukacyjno-informacyjnych.

Zwróćcie Państwo szczególną uwagę na slajd mówiący „o zakupie okien w gospodarstwie domowym”. Przypominamy, że badanie to zostało wykonane na reprezentatywnej próbce Polaków w grudniu 2008, a więc już wtedy, kiedy gromadziły się ciemne chmury nad konsumpcją, a niepewność zaczynała zbierać swoje żniwo. Jeżeli weźmiemy pod uwagę ilość osób, które w ostatnich 3 latach zakupiły okna (nowe budownictwo i wymiana) i porównamy je z planami zakupowymi na 2009 rok to różnica jest ogromna. Czy przełoży się to na znaczny spadek popytu w tym roku?
Tylko Klienci raczą to wiedzieć. Faktem jest, że okna nie są priorytetowym zakupem w gospodarstwach domowych. Wygląda na to, że stymulacja rynku w celu sprowokowania Klientów do zakupu okien będzie konieczna, a promocja może dać bardzo dobre wyniki. W tym roku wysokie rachunki za ogrzewanie mogą być naszym sprzymierzeńcem!
Resztę sprawdźcie państwo sami…



RAPORT W WERSJI PDF


Zobacz też pierwszą część omawianego badania rynku
http://infookno.pl/Niezwykle_badanie_rynku