Porady eksperta gratis - wystarczy zadzwonić lub napisać. Kliknij i już!

BEZPIECZNA SZYBA ZESPOLONA

Pęknięcia na szkle hartowanym Chroni ludzi przed poważnymi obrażeniami, jeśli ulegnie rozbiciu. Do jej budowy stosuje się szkło hartowane (rozpada się na drobne kawałki o tępych krawędziach, np. szyby w samochodach z wyjątkiem szyby czołowej), laminowane (dwie tafle szkła z folia pomiędzy nimi), klejone żywicą lub zbrojone siatką z drutu (po rozbiciu szyby te nadal stanowią jeden element). Stopień wytrzymałości tych szyb określają klasy chroniące tylko przed zranieniem oraz bardziej odporne na zniszczenie i stanowiące pewne utrudnienie przy próbie ich sforsowania. Najpopularniejsze szyby bezpieczne (laminowane) są zbudowane z dwóch tafli szkła i jednej lub dwóch warstw folii PVB. Oznacza się je za pomocą odpowiednich kodów. Np. 4.4.1 to szyba bezpieczna zbudowana z dwóch tafli szkła, każda grubości 4 mm, i jednej warstwy folii, a 44.2 to szyba klasy P2 złożona z dwóch tafli 4-mm i dwóch warstw folii PVB. Szyby bezpieczne warto stosować szczególnie w w przypadku dużych przeszkleń (np. drzwi balkonowe) jak również w świetlikach dachowych i w oknach nieotwieralnych o dużej powierzchni.



Szyba bezpieczna
Szyba zbrojona siatką
Szkło laminowane

Termoizolacyjna szyba zespolona - bezpieczna




Zobacz także:

- Zwykła szyba zespolona, 

- Termoizolacyjna (ciepłochronna) szyba zespolona, 

- Dźwiękochronna szyba zespolona,

- Antywłamaniowa szyba zespolona,

- Przeciwsłoneczna szyba zespolona

- Jak świadomie wybrać okno

- Okno ważne parametry

- Okna PVC

- Okna drewniane

- Gwarancja, a niezgodność z umową